Indulás

„Az egész úgy kezd?dött, hogy a nagyapám a két háború között elkezdett könyvelni. A családi mendemondákból nem derül ki, hogy csak magának könyvelt, vagy másnak is, de a könyvel? dinasztiánk innen eredeztethet?. Majd a fia és a lánya is könyvel? lett, és a lánya lányai is könyvel?k lettek, ezek vagyunk mi, a n?véremmel. ? is könyvel? irodát vezet, és az elveink hasonlóak: olyan használható tudást adni az ügyfélnek, amivel nem fogja egy fej káposztáért cserébe elvinni a NAV. Amiért mégis külön vállalkozunk az csak annyi, hogy más területet könyvelünk, bár szoros az együttm?ködés a két iroda között. ? kisvállalkozásokkal szeret foglalkozni, én meg szeretem azokat az egyéni vállalkozókat, akiknek van egy ötletük és a megvalósításban én is részt vehetek, segíthetek nekik. Ez fontos dolog, mert ha jó tanácsot adok nekik, akkor láthatom, hogy hogyan változnak hernyóból pillangóvá. Ezért érdemes pár óra kezdeti beszélgetésre id?t fordítani nekik is, nekem is.” – (Fodor Bettina, ügyvezet?)

Amikor valaki új szellemben gondolkodik, akkor legtöbbször falakba ütközik. Ezzel nem volt másként az irodánk sem, hiszen amikor azt mondjuk, hogy „könyvelés másképp”, akkor mindenki szélhámos adócsalókra gondol, holott mi csak érthet? magyarázatokkal szeretnénk fejleszteni azokat a vállalkozókat, akik minket megkeresnek, nem pedig szótlanul lekönyvelni minden tételt, kérdés nélkül, károkat okozva.

Amikor azt ajánljuk az ügyfeleknek, hogy „ingyenes els? adótanácsadás”, akkor sokan a versenytársaink közül (is) ?rültnek néznek  minket, hogy egy húzó terméket mi ingyen adunk, ami termék egyébként a könyvelési szolgáltatásban a legtöbbet éri.

Amikor megmakacsolva magunkat nem egy-egy ügyfél egy-egy könyvel?höz tartozik, hanem minden könyvel? minden ügyfélnél könyvel egy szakrészt, akkor megint jön a rosszallás, hogy „nem így szokták ezt intézni a könyvel? irodák”.

Fiatalok vagyunk, de van annyi tapasztalatunk, hogy tudjuk, miben kell újítani! Ebben a szellemben dolgozunk a Retcon Kft-nél, hogy a rossz beidegz?dések helyett másképpen csináljuk a dolgokat, a járhatatlan utak helyett újakat tapossunk ki, és eddig ez nagyon bejött! Hibázunk? Persze, de vállaljuk érte a felel?sséget, pláne, mert minden hibánkból tanulunk és még jobb szolgáltatást igyekszünk nyújtani.

A visszatér? ügyfél

Sajnos el?fordul néha a legjobb könyvel? irodával, hogy egy-egy ügyfél mégis úgy dönt, abba hagyja. Ezt a döntését még egy jól képzett könyvel? sem tudja megváltoztatni. Így volt ez nálunk is az egyik ügyfelünkkel. ? úgy döntött, hogy ilyen gazdasági és politikai helyzetben képtelenség vállalkozni. Ha igaza volt, ha nem, ? befejezte az ipart, megszüntette az egyéni  vállalkozását. Elbúcsúztunk t?le, rossz volt elveszíteni egy jó embert ügyfeleink közül.

Egy fél év sem telt el, és ismer?s szám hívott. Megsz?nt ügyfelünk elmondta, hogy van egy komoly üzleti lehet?sége, amihez újra könyvel?re volna szüksége. Most már nem egyéni vállalkozással jött, hanem egy kft. ötletét hozta magával, és ennek megvalósításán immár együtt dolgozunk vele – újra.

NAV ellen?rzés

Szoktak úgy jönni ügyfelek, hogy már baj van, ég a ház. Legtöbbször nem tudják, hogy indulás után milyen papírokat, dokumentumokat kell beküldeni a NAV-hoz, önkormányzathoz, és csak akkor veszik észre, hogy itt valami nem stimmel, amikor kapnak egy hiánypótló felszólítást. Persze, ilyenkor felvet?dik a kérdés, hogy miért nem adta be a könyvel?jük? És ilyenkor kiderül, hogy a vállalkozásnak még nincs könyvel?je! Sok olyan vállalkozás van most is Magyarországon, ami könyvel? nélkül indult el. A helyes vállalkozás indítási sorrend természetesen a könyvel?-ügyvéd-vállalkozásindítás. De sokan ezt nem tudják és azt hiszik, hogy a könyvel? a kezdetekt?l kispórolható, de mindig kiderül, hogy kés?bb sokkal többe kerül. Az els? említett hiánypótló felszólításnál g?zer?vel kezdenek könyvel? keresésbe, de az nem fog egyik percr?l a másikra megtörténni. Egy hónappal kés?bb már büntetés jön a mulasztásról (átlag 100.000 Ft), könyvel? meg még mindig nincs, aki tudná, hogy ilyenkor mit kell tenni. Az els? bírságos levél után újabb, magasabb összeg? bírságot kap a vállalkozás az elmulasztott bevallások, dokumentumok, stb miatt (átlag duplája az els? bírságnak). Ilyenkor már nagyon nagy a baj! Egy ilyen történet folytatását meséli el Fodor Bettina,  ügyvezet?nk.

„Amikor megkeresett minket a cég, akkor már a második felszólítást is megkapta, benne egy 100.000 Ft-os büntetéssel. Természetesen elkezdtük a könyvelését a cégnek, és gyorsan pótoltuk az addig be nem adott bevallásokat, nyomtatványokat. Ezzel egy id?ben megjött a harmadik levél is a NAV-tól, hogy kérik az összes iratot, és az áfa bevallását a cégnek ellen?rzés keretén belül bemutatni. Vidéki cég esetében vidékre kell menni a NAV-ba az anyaggal. Fel lettünk kérve rá, hogy képviseljük a vállalkozást, bár mondtuk, hogy az 8000 Ft óránként, szóval nem lesz olcsó, de ragaszkodtak hozzá, mivel a levél alapján 200.000 Ft-os bírság volt kilátásban, amit nem szerettek volna befizetni, így én mentem. Budapestr?l az ország egyik legtávolabbi városába kellett mennem, három órás volt az út hossza, csak oda. Id?ben érkeztem, egyb?l fogadott is a revizor, és kézfogással egybekötött bemutatkozás után fel is kísért az 5. emeleti hivatali szobájába, ahonnan pazar kilátás nyílt a városra. Persze egyb?l kiszaladt a számon egy -De szép kilátás!- amire egyb?l mindenki, aki a szobában volt büszkén mosolyogni kezdett. Mondanom sem kell, hogy az ellen?rzés innent?l kellemes hangulatban telt. Amikor az ellen?r átnézte a magammal vitt papírokat, és látta, hogy kés?n ugyan, de mindent beadtunk, és szépen le is vannak f?zve, a bizonylatokról másolatot is készítettünk a NAV részére, akkor el volt ájulva, és egyb?l megjegyezte, hogy ilyen precíz könyveléssel sem találkozott még, pedig 15 éve dolgozik a NAV-nál. Annyira tetszett neki az átadott könyvelési anyag, hogy elkérte az iroda telefonszámát, mert az unokaöccse éppen könyvel?t keres magának. Mondtam neki, hogy mi Budapesten könyvelünk, és kicsit messze lenne a rokonának havonta feljárni Budapestre, de annyira lelkes volt, hogy végül megadtam neki és ? fel is írta. Az ellen?rzés végén, mikor rákérdeztem, hogy mi lesz a folytatás az ellen?rzött cég ügyében, akkor csak legyintett, hogy ugyan a felszólítás után kénytelenek büntetést kiszabni, de mivel ilyen elégedett még sosem volt egy ellen?rzéssel, ezért a legminimálisabb bírságot fogja csak beírni a jegyz?könyvbe, ami 5.000 Ft. A végén kezet fogtunk, és mentem a kocsimhoz. Amikor beszálltam, egyb?l hívtam az ügyfelemet, hogy mi volt az ellen?rzésen, és rögtön mondtam a cégvezet?nek, hogy 5.000 Ft lett végül a mulasztási bírság. Madarat lehetett volna fogatni vele, így be kellett számolnom neki minden részletr?l. Amíg telefonáltam még nem indultam el a kocsival, hanem a parkolóban járattam a motort, és egyszer csak a revizorom integetett be az ablakomon, neki is telefon volt a fülén, hevesen beszélt valakivel. Visszaintegettem neki, mosolyom ?szintébb nem is lehetett volna. Végül pár perc beszélgetés után sikerült leraknom a telefont, elindulhattam vissza Budapestre. Ahogy haladtam kifelé a városból megcsörrent a telefonom, idegen szám hívott. Headsettel a fülemben felvettem, mindenkit fel szoktam venni. Kiderült, hogy a NAV-os ellen?rnek az említett unokaöccse. Annyi szépet és jót hallott a könyvel? irodáról, hogy rögtön fel is hívott, és egyb?l megbeszéltünk egy id?pontot tanácsadásra, amikor ? is fel tud jönni Budapestre. Végül az ügyfelemnek nem kellett 200.000 Ft-ot kifizetnie a NAV-nak, és még új ügyfelünk is lett, méghozzá pont a NAV-os revizoron keresztül.”