Eljött hát az, amire idén a legkevésbé számítottunk. Amikor januárban megkérdezte egyik ügyfelem t?lem, hogy személy szerint mit várok ett?l az évt?l, és mire számíthat egy vállalkozó, akkor a legdurvább rémálmom csak annyi volt, hogy Gulyás Gergely 2019 végi nyilatkozatait a kormány valóra fogja váltani, miszerint februártól (igen, év közbent?l!) a katásokra ilyen-olyan rendeleteket fognak bevezetni, vagy hogy újabb turisztikai adókat vezetnek be. A turisztikai adó bevezetésére sor került, szerencsére a Katásokat békén hagyták.
És most, 2020 március idusán már ott tartunk, hogy a boltok, vendéglátó egységek már csak 15h-ig tarthatnak nyitva, a mozik és egyéb kulturális helyszínek bezártak, és amolyan apokaliptikusan szürreális intézkedésekkel vágják haza a korona vírus terjedését, és a magyar gazdaságot. De maradjunk pozitívak, és nézzük, hogy mit lehet kihozni a helyzetb?l. Els?sorban ebben a bejegyzésben a legf?bb ügyfélkörünkkel fogok foglalkozni, a taxisok lehet?ségeivel.
Egy taxisról általánosan elmondható, hogy szeret vezetni, és tapasztalatból mondom, hogy jókat beszélgetni. Ebb?l az egyik tulajdonságára nyugodtan lehet alapozni, méghozzá hogy szeret vezetni. Egyik-másik ügyfelem kap olyan ajánlatokat Tesco-tól, Wolttól, Netpincért?l, hogy segítsenek be a megnövekedett online rendelések kiszállításában. Persze itt sincs kizárva, hogy emberekkel kell a sof?röknek találkozniuk, de legalább nincsenek másokkal egy fél városon keresztül egy autóban összezárva, és a találkozás is pár perc alatt lezárul. Van, ahol munkavállalót keresnek, és van, ahol egyéni vállalkozót, önálló munkavégzéssel. De sok étterem is próbál átállni online rendelésfelvételre és így kiszállításra, és nekik sokkal kényelmesebb egy partner, mint egy munkavállaló (a járulékterhekr?l nem is beszélve), akik kiszállítják az ételt az étterem nevében.
Egyéb alternatív megoldás lehet, a taxisaink másik nagy el?nye, miszerint sokat és legtöbbször jól kommunikálnak, könnyen megtalálják az emberrel a közös hangot. Egyik ügyfelemnek is ajánlottak (egyik utasa volt) egy call-centeri állást, amit akár otthonról is tud végezni, és akár be is tud számlázni. Pontosan nem tudtam meg, hogy mir?l van szó, de mivel ügyfelem szeret beszélni, könnyen teremt kapcsolatot másokkal, így el tudom képzelni, hogy kereset kiegészítésnek akár élni is fog a lehet?séggel.
Hasonló lehet?ség, ha valaki online sales poziciót vállal a taxizás mellett, bár ez igényel némi szervezési készséget, ha nem akar teljesen ezzel foglalkozni a taxizás helyett. Tapasztalatból mondom, hogy a taxis ügyfeleim olykor még az én hasamba is mindenfélét bele tudnak beszélni, ha jól csinálják, és szégyenemre olykor jól csinálják. 🙂
Térjünk kicsit vissza a futármunkához, ami azért jobban testhez áll a legtöbb taxisnak. Csak annyi a különbség, hogy a szállítmány nem beszél, és talán nem csak a hátsó ülésen utazik, hanem néha a csomagtartóban is. Nem kell csak az éttermek kiszállítóira gondolni, hiszen ha sok ember otthon marad, még akár pénzük is van, akkor egyenesen következik, hogy vásárolni is fognak. Nem csak ételt. Hanem ruhákat, bútorokat, bármit, amivel el tudják ütni az id?t… Ilyen esetben egy személygépjárm?vet nem csak személyszállításra lehet befogni, mégha sárga is. 🙂
Ha már személyeket rizikóssá vált szállítani, de azért az online jelenlét er?södik, érdemes ebben a vonalban gondolkodni, ebbe a vonalba beszállni. Aztán, ha rendez?dik a helyzet, akkor újra utasokat hozni-vinni. Ha viszont az egyéni vállalkozást szüneteltetni szeretné valaki, akkor olvassa el facebook bejegyzésünket is, amit pont ma posztoltunk.
Meglév?, vagy tervben lév? vállalkozással kapcsolatban keress minket bizalommal a Kapcsolat menüpontunk alatt, vagy katt IDE!
Fodor Bettina, Retcon Holding vezérigazgató