Legjobb kérdés könyvelésnél
“Amikor még kicsi voltam, akkor anyukám, aki úgyszint könyvel? -könyvel? dinasztiából származom – a munkája mellett haza hozta mindig a könyvelni valót. Mióta olvasni tudok, azóta dolgozom én is könyvelésben. Az elején csak a számlákon a dátumokat húztam ki, majd szortíroztam, és végül könyvelni is engedtek. Gyakran hallgattam anyukámat, amikor a szomszédokkal, ismer?sökkel, osztálytársaim vállalkozó szüleivel beszélgetett egy-egy bevallási id?szakban, például áfa bevallás el?tt. Bár munka mellett egyéni vállalkozással vállalta a könyvelést ezeknek az ismer?söknek, de imádták. Amikor kés?bb n?vérem vette át mellette az ügyfelekkel való foglalkozást, beszélgetést, tárgyalást, akkor neki is sikere volt. Én csak lestem, és tanultam, amit csak tudtam t?lük. Egy valamit viszont nem értettem, hogy honnan ered a sikerük? Az rendben volt, hogy amit anyukám szaknyelven mondott és nem értette az ügyfél, azt n?vérem már lefordította emberi nyelvre, hogy érthet? legyen – ezt alkalmazom én is,- de mégsem lehetett erre alapozni a sikerüket. Egyszer végül megkérdeztem ?ket, hogy miért olyan elégedettek az ügyfeleik, hisz a piacon biztos van olcsóbb, szebb, márkásabb könyvel? iroda is, mint az övék. A válaszuk az volt, hogy ?k ismerik a tökéletes kérdést, amit az ügyfél hallani szeretne egy könyvel?t?l.
– És ez micsoda?
– Milyen eredményt szeretne látni a bevallásban?
Mióta elkezdtem a saját irodámat üzemeltetni, azóta nekem is kulcsfontosságú kérdésem lett ez a mondat.” – Fodor Bettina